این منم

این منم

حرف های یک جوان
این منم

این منم

حرف های یک جوان

کاشف ساختار “DNA” جایزۀ نوبل خود را ۴٫۷ میلیون دلار فروخت!

کاشف ساختار “DNA” جایزۀ نوبل خود را ۴٫۷ میلیون دلار فروخت!



شاید وقتی جیمز واتسون، کاشف ساختار DNA برنده جایزه نوبل سال ۱۹۶۲ شد هرگز فکر نمی کرد روزی به دلیل شرایط نامساعد مالی مجبور شود ارزشمندترین دستاورد زندگی خود، که نتیجه سال ها تحقیق و پژوهش در حوزه علم ژنتیک بوده است، را بفروشد. این نخستین بار است که دانشمندی در زمان حیات خود تصمیم می گیرد این جایزه را بفروشد.



مدال جایزه نوبل جیمز واتسون، کاشف ساختار مولکول “DNA” در حراجی کریستیز به قیمت گزاف به فروش رفت. این پژوهشگر سرشناس از هفت سال پیش به دلیل سخنان خود در یک مصاحبه دچار مشکلات مالی شده بود، و در نهایت تصمیم گرفت در سن ۸۶ سالگی نوبل خود را برای فروش به حراج بگذارد. پنج‌شنبه شب (۴دسامبر / ۱۳ آذر) همراه همسر و پسرش در حراجی معروف کریستیز در لندن حضور پیدا کرد و در این حراجی شاهد بود که قیمت‌های پیشنهادی برای خرید مدال جایزه نوبل او، بالا و بالاتر رفت و در نهایت خریداری ناشناس تلفنی با پیشنهاد پرداخت ۴ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار رکورد خرید مدال نوبل را شکست.


واتسون پس از فروختن مدال نوبل خود به روزنامه “نیویورک تایمز” گفت که از نتیجه حراجی راضی است و اعلام کرد که تصمیم دارد بخشی از این پول را به چند مرکز علمی اهدا کند که از او در گذشته حمایت کردند.


علم بهتر است یا ثروت !



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد