این منم

این منم

حرف های یک جوان
این منم

این منم

حرف های یک جوان

بازداشت زنان ایرانی


برگرفته از صفحه ژیلا بنی‌ یعقوب:


امروز روزمسابقه تیم ملی والیبال ایران با تیم ملی ایتالیا بود. تعدادی از زنان علاقمند مثل دو بازی قبلی برای دیدن بازی به ورزشگاه آزادی امده بودند.این بار تعدادی از مردان نیز به عنوان حامیان ورود زنان به استادیوم در کنارشان بودند و حاضر نشدند که به تنهایی به ورزشگاه بروند .تمام راههای منتهی به ورزشگاه مملو از نیروهای ضدشورش و اتومبیل های پلیس بود، تعداد زیادی از پلیس ها نیز موتوار سوار بودند و مدام در راههای منتهی به استادیوم در حرکت بودن و مانع تجمع زنان می شدند این بار نسبت به بازی قبل برخوردشان با زنان و مردان حامی شان خشن تر بود(بار قبل مشاور معاون رییس جمهور در امور زنان در صحنه حضور داشت و شاید همین باعث می شد پلیس ها مراعات زنان را بکنند)این بار به هیچ وجه اجازه نمی دادند که نزدیک استادیوم و حتی نزدیک خیابان منتهی به آن بشویم.راه را هم با قراردادن انواع اتومبیل های پلیس بسته بودند، و هم پلیس ها هرگوشه ای ایستاده بودند. این بار زنان حتی اجازه نداشتند به خیابان بزرگی که استادیوم آزادی در آن قرار داشت وارد شوند چه برسد به خود استادیوم.بارها مردان حامی زنان مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفتند و چند نفرشان بازداشت شدند.تعدادی از زنان را نیز سوار ماشین های ون پلیس کردند و بردند...گفته می شود بیش از پانزده نفر امروز بازداشت شده اند...این بار لابد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تلاش برای
تماشای بازی والیبال!
تصویر : صحنه ای از یکی از بازداشت های امروز را نشان می دهد.


امام موسی صدر در حال انجام نماز میت بر پیکر "دکتر شریعتی"

امام موسی صدر در حال انجام نماز میت بر پیکر "دکتر شریعتی"


زینبیه، سوریه

علی شریعتی در ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در حالی که سه هفته از سفرش به انگلستان می‌گذشت، در ساوت‌همپتون به شکل مشکوکی درگذشت.

دلیل رسمی مرگ وی انسداد شرائین و نرسیدن خون به قلب اعلام شد؛ هرچند مرگ وی به دلیل نداشتن سابقهٔ بیماری قلبی، عدم کالبدشکافی و اعلام نتیجه سریع و خبرداشتن سفارت ایران در لندن از مرگ وی قبل از اعلام رسمی خبر مشکوک بود.

شریعتی وصیت کرده بود که وی را در حسینیهٔ ارشاد دفن کنند، ولی هم‌اکنون در قبرستانی کنار آرامگاه حضرت زینب کبری، در شهر دمشق نگهداری می‌شود و خانواده‌اش هزینه نگهداری جسد وی را متقبل شدند...


ز آن روز این خانه ویرانه شد // که نان آورش مرد بیگانه شد

ز آن روز این خانه ویرانه شد // که نان آورش مرد بیگانه شد

بند ششم قانون صدور شناسنامه های جدید :

تاریخ تولد به ترتیب شمسی و *قمری !!

درود دوستان . داشتم بیگانه نویسی های شناسنامه های جدید مردم ایران رو می خوندم:
صفحه ی جلد:
واژه های بیگانه و نگارش نوشتن رو داشته باشین:
از ارائه یا اخذ شناسنامه به عنوان ودیعه یا وثیقه جدا خودداری کنید . ( نگارش تهدید آمیز همراه با ابراز خشنونت ) . مشخصات شناسنامه ای خود را به خاطر بسپارید تا در موقع ضرورت دسترسی به سوابق سجلی شما آسانتر گردد . از یابنده شناسنامه درخواست می شود آن را به یکی از ادارات ثبت احوال تحویل داده یا در صندوق پست بیندازد .
بعد صفحه ی نخست باز پره از واژه ها ع ر ب ی که بهت بود طراح ( بی سواد) ثبت احوال برابر پارسی رو جایگزین بیگانه می کرد....لابد ترسوندنش. یا نوآور نبوده.
تاریخ تولد ( زادروز)
محل تولد ( زادگاه)
والدین ( پدر و مادر)
صفحه ی4-6:
مشخصات همسر: ویژگی های همسر
ازدواج : پیوند زناشویی
طلاق/وفات: زمان جدایی ، زمان درگذشت
تاریخ ثبت : زمان درج
حالا جالب تر: صفحه ی پایانی رو با تهدید و لحن سیستم زورکی و خشونت آمیز نوشته:
تذکر! هر گونه !!! تغییر و تحریف در شناسنامه یا سوء اسفاده از آن جرم است و مجرم تحت تعقیب قانونی قرار می گیرد . به غیر از مراجع مجاز قانونی هیچیک از ارگانها، نهادها، موسسات دولتی و بخش خصوصی حق نقش مهر و درج مطلب یا آثار دیگری بر روی شناسنامه را ندارند و متخلف تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد! ( بازم تهدید)
بزرگوارانی که در چگونگی زایش این شناسنامه ، تزهای مهندسی داده اید!! آیا به واژه نامه ی دهخدای بزرگ، روی آورده اید؟ آیا بهتر نیست ب جای این همه ادبیات قلدرمآبانه، کمی آرام تر و با قلم مهربانی می نوشتید؟ مگر نه این است که شناسنامه ی ( مردم ایران) نماد فرهنگ و مهربانی و دوستی و شهروند مداری باشد؟ با این کار فرزندان بی گناه ما، از شکم مادر عربی می شوند و عربی می گویند و بیگانه می نویسند . گفتنی است ( پدران و مادران ) آینده ، نام های پارسی را برای فرزندانشان خواهند گذاشت اما هفتاد میلیون شناسنامه ی جدید، با ادبیات بیگانه و زور!!! چه بر سر آریایی و ایرانی می آورد.....
چرا ادبیات قضایی و حکومتی و نظامی درآن است؟ اگر طراحی بی خرد سازمان ( الثبت الاحوال ) به جای واژه های بیگانه ، از واژ ه های درست پارسی بهره برداری می کرد، از کار بی کار می شد؟ پوستش را می کندند؟ زمان و زمین دگرگون می شد؟
ما از اعراب دل خوشی نداریم . ما آریایی هستیم و نژادمان ، پارسی گویی است .
درود خدا بر انسان های خوب ، پاک دل و مهربان . آن هایی که در دل غرض ندارند و در زبان عسل دارند و در ضمیر پندار نیک دارند و در سریر، گفتار نیک و در حظیر، رفتار نیک.


آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند!

آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند!

آنگونه با مردم رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند
آنگونه احترامشان کن که دوست داری احترامت کنند
همانطور که دوست نداری حق تو را ضایع کنند ، حق دیگران را ضایع نکن
همانطور که دوست نداری به تو ظلم شود ، به دیگران ظلم نکن
-------------------------------------
جمع آوری دیش های ماهواره ؛ این بار با روشی جدید

http://sahamnews.org/1393/03/261380

پس از انجام طرح های مختلف جمع آوری دیش های ماهواره توسط نیروی انتظامی ، این بار این نیرو برای جمع آوری دیش از روش مکانیزه استفاده کرده است!

عکس وسط در شهر مشهد ، انتهای خیابان فاطمیه ، روبروی پارک خورشیده ثبت و برای سحام نیوز ارسال شده است.

همانطور که در عکس ملاحظه می کنید ، نیروی انتظامی پس از عملیاتهای مختلف هلی برد نیرو و راپل از سقف و پشت و بام خانه ها ، این بار به این شکل اقدام به جمع آوری دیش های ماهواره مردم از بالکن های منازل می نماید.

------------------------------

آنگونه با مردم رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند
آنگونه احترامشان کن که دوست داری احترامت کنند
همانطور که دوست نداری حق تو را ضایع کنند ، حق دیگران را ضایع نکن
همانطور که دوست نداری به تو ظلم شود ، به دیگران ظلم نکن


نفس خود را میزان قرار ده بین خودت و غیر خودت پس دوست بدار برای غیر خود آنچه را که برای خود دوست میداری ، و اکراه داشته باش از آن برای غیر خود از آنچه برای خود اکراهش میداری .

اجعل نفسک میزانا فیما بینک وبین غیرک، فاحبب لغیرک ما تحب لنفسک، واکره له ما تکره لها، ولا تظلم کما لا تحب ان ت ظلم، واحسن کما تحب ان یحسن الیک ( نهج البلاغه نامه ۳۱ )