این منم

این منم

حرف های یک جوان
این منم

این منم

حرف های یک جوان

اگر زن ها به استادیوم نمیتوانند بیاید! پس چطور پای صندق های رای میتوانند بیایند؟
اگر شهادتشان نصف مرد هاست. پس چطور رای شان برابر مرد هاست؟
اگر نمیتوانند راییس جمهور و رییس مجلس و قاضی شوند؟ و...

اگر زن ها در جوامع عمومی نباشند بهتر است و نباید صدایشان را نا محرمان بشنوند! پس چطور در راهپیمایی ها آزادند هر چقدر میخواهند عربده بکشند!

هدیه کودکان اسرائیلی به فلسطینی ها

انشاءالله روزی همین بلا را سرتان خواهیم آورد که خودتان این رابرای روزیان انتخاب کرده اید ...

مرز دریایی ایران با کشورهای عربی در خلیج فارس و تنگه هرمز

مرز دریایی ایران با کشورهای عربی در خلیج فارس و تنگه هرمز



مرزهای آبی کشورها دو نوع اند.
یکی مرز حد فاصل 10 کیلومتر از ساحلشون. یعنی اینکه اگه کشتی ای خارجی بخواد نزدیک تر بشه باید از کشور میزبان اجازه بگیره.
دومی همینه که می بینید. این تقسیم بندی بیشتر برای بهره برداری از منابع نفت و گاز استفاده میشه.


فلسطین

کودک فلسطینــی ،
در آغوش پــدر
و زیــر سقف خانـه ات
آسوده بمیــر !

حقوق بشر آمریکایــی حق توست !


والیبال ایران چهارم شد


والیبال ایران چهارم شد


تیم ایران بعد از آمریکا، برزیل و ایتالیا در مقام چهارم لیگ جهانی قرار گرفت. فعلا تیم والیبال ایران در رنکینگ جهانی در مقام یازدهم است و به نظر می رسد در اعلام بعدی فدراسیون جهانی والیبال بالاتر هم بیاید. البته یادمان نرود که تیم ایران برزیل را شکست داده و اصلا بعید نیست که در یکی دو سال آینده در سکوی بالاتری هم قرار بگیرد. البته شرطش این است که دولت و سازمانهای اجتماعی و سیاسی دولتی کاری به والیبال نداشته باشند. اصلا فرض کنند که والیبالی وجود ندارد. همان توجهی که به فوتبال دارند، ادامه بدهند و بگذارند این یکی به عمرش ادامه دهد. اما مگر می گذارند؟

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده که « شرط باقی ماندن ایران در لیگ دسته یک جهانی حل مشکل زنان است.» من هم اصلا درک نمی کنم که حضور تعدادی زن در استادیوم برای تماشای والیبال چه آسیبی به بیضه اسلام یا جاهای دیگرش می زند؟ از این گذشته مگر نگاه کردن به والیبال در خانه با استادیوم چه فرقی می کند؟ یا اگر مسئله آقایان حضور زنان در یک اجتماع است، چگونه است که اگر زنی با حجابی که در تعریف آقایان بدحجاب خوانده می شود در مراسم 22 بهمن حضور پیدا کند، نشانه حضور تمامی ملت است، اما همان زن در جمعیتی مشابه همان برای دیدن والیبال نمی تواند حاضر شود؟ یا مثلا در عزاداری عاشورا اگر پسری با آرایش روی و موی و با هر لباسی در عزاداری محرم باشد یا دختری با هر لباسی به عزاداری برود، نه تنها حضورش اشکالی ندارد، بلکه باعث افتخار آقایان هم هست. در حالی که همان دختر اگر به تماشای والیبال برود، می شود مشکل ملی و بحران لاینحل.


بر گرفته از صفحه ی فیس بوک ابراهیم نبوی