این منم

این منم

حرف های یک جوان
این منم

این منم

حرف های یک جوان

بختیاری‌ها از اطلاعیه توجیه‌گرانه کمال تبریزی، بی‌نیازند

بختیاری‌ها از اطلاعیه توجیه‌گرانه کمال تبریزی، بی‌نیازند


پس از واکنش گسترده بختیاری‌ها به سریال بختیاری ستیزانه "سرزمین کهن"، کمال تبریزی این سریال موهن برای توجیه و ماستمالی کردن قضیه، تاکتیک فرار به جلو را برگزید. وی در اطلاعیه‌اش آورده ‌است که این سریال، در جهت دفاع از اقوام است و در این سریال «بختیاری» صرفاً یک نام خانودگی‌ است.
 
در این باره به نکاتی اشاره می کنم:

یکم. بختیاری‌ها به آقای ضرغامی اعتراض دارند نه به کارگردان و تهیه کننده؛ زیرا این اقدام در تداوم رویکردهای نابخردانه و بختیاری ستیزانه پیشین صداوسیما صورت گرفته، نه در یک رهیافت فرصت‌طلبانه. و بختیاری‌ها می‌دانند که عده ای با عقده حقارت و کینه مندی‌ همیشه در کمینگاه فرصت نشسته ‌اند تا بر بختیاری هجمه آوردند؛ و البته، این کار ایشان به جولان مگس در عرصهٔ سیمرغ می‌ماند که عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.

دوم. فرصت‌طلبانی‌که شعور بختیاری‌های فرهیخته و فره‌مند را دست کم گرفته‌اند و عذر بد‌تر از گناه آورده‌اند، خود می‌دانند معلول‌اند و نه علت. و در معادلات بختیاری‌های جایی ندارند.

سوم. مخاطب بختیاری‌ها، شخص آقای ضرغامی و سیاستگذاران سازمان صدا و سیما است نه فرصت‌طلبان. در واقع روی سخن بختیاری‌ها با فرصت‌سازان برای یاوه گویان است نه با آنان‌ که در یک ‌هذیان به مهتاب بد می‌گویند.

چهارم. از مهندس صدا و سیما که در هندسه‌ی مدیریتی‌اش، بزرگترین ‌اشتباه تاریخی و نادرست‌ترین برآورد را کرده ‌است می‌خواهیم که یک بار دیگر محاساباتش را بازخوانی کند. آقای مهندس باید بداند که: جهان، عظمت بختیاری را به رسمیت شناخته و به آن معترف است، و در طول تاریخ همه کسانی که نجابت و خویشتن داری بختیاری را بد تعبیر کرده‌اند پشیمان شده‌اند.

پنجم. در نشست با مدیر‌کل محترم صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری خواسته‌ شد که مدیرکل محترم، پیش از آنکه دیر بشود و کار به راهپیمایی عمومی بختیاری‌ها در خوزستان، اصفهان، تهران، البرز، کهگیلویه‌ و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، لرستان و مراجعه بختیاری‌ها به مراجع قضایی علیه صداوسیما بکشد شخصاً درخواست جلوگیری از پخش سریال یا بهتر بگوییم «سه ریال» را به آقای ضرغامی اعلام کند. و اصلاح مدیریت، عذرخواهی مقصران، آغاز پخش برنامه به زبان بختیاری (اصل ۱۵ قانون اساسی) و درباره افتخارات تاریخی و فرهنگی بختیاریها را به عنوان اثبات حسن نیت، در اجرا کاربردی سازد.
 
ششم. شورای تشکلهای مردم نهاد بختیاری‌ها در استان یادشده تا دریافت پاسخ مقتضی، هر نوع راهپیمایی را مجاز نمی‌داند و در صورت عدم دریافت پاسخ مقتضی، همزمان با درخواست و اعلان راهپیمایی عمومی در سراسر کشور، از تمام ظرفیت‌های حقوقی داخلی و جهانی برای مطالبه حقوق معنوی و جبران خسارات، بهره می‌گیرد و یادآوری می‌کند بختیاری‌های با عزت و ایران-مداریشان بختیاری شده‌اند و بختیاری در میان مفاخر جهانی قوم خود، فخری بر‌تر از سردار اسعد دوم حاج علی‌قلی‌خان بختیاری ندارد.

شایان گفتن است که: این تصمیم از سوی فعالان اجتماعی و تشکلهای مردم نهاد بختیاری در استان چهارمحال بختیاری، به اطلاع جمع کثیری از بختیاری‌های استان اصفهان نیز رسیده‌ و از آن حمایت‌ شده ‌است و به عنوان یک راهبرد، در مرحله مبادله تصمیم با دیگر مناطق بختیاری نشین از جمله خوزستان و لرستان و... قرار دارد.


بیشتر بخوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد